Met de trein op reis naar Londen


Met de trein op reis, waarom niet? Laatst kwam ik een artikel tegen dat beschreef over hoe je naar Londen met de trein kunt gaan, wat de voordelen zijn en waar je dit kunt boeken. Vanuit eigen ervaring kon ik me zeker in dit artikel vinden. Soms vraag ik me af waarom mensen de trein liever niet gebruiken als transportmiddel: het is per slot van rekening eenvoudig én comfortabel reizen! Er zijn natuurlijk andere methodes om naar de Britse hoofdstad te gaan. Denk maar aan het vliegtuig, of per boot. Wat mij betreft hebben deze twee methodes toch een pak minder voordelen. Het vliegtuig, dat is niet aan mij besteed. Zelf heb ik een lichte vorm van vliegangst, waardoor ik zoveel mogelijk het vliegtuig nemen vermijd. En een boot, dat is nu ook niet het meest comfortabele vervoersmiddel. Wiebelen over de golven en dan zeeziek worden, nee, toch liever niet. Bovendien duurt zo’n boottocht ook veel langer!

Met de trein naar Londen, dat is gewoon een uitstekend idee. Vanuit Calais, Lille of Brussel kan je eenvoudig de Eurostar nemen en binnen anderhalf uur sta je al op Engelse bodem. Zelf heb ik het al een keer gedaan. Het enige minpuntje is dat het af en toe wat raar doet aan je oren (zo’n opgeblazen gevoel), maar gewoon even slikken en dan gaat dat over. Verder kan je je gewoon ontspannen: neem een boekje, bekijk een film op je laptop, luister wat muziek… Je hebt altijd wel iets te doen op de trein!

Check zeker ook eens www.tickets-kopen.be indien je meer info wenst of je op zoek bent naar een site waar je Eurostar tickets kunt aankopen.

0 reacties: