Vliegtickets

Ik begrijp niet dat sommige mensen bang zijn op het vliegtuig. Het is toch net zoals op een bus zitten? Gewoon op je gemakje, het enige verschil is dat je hoog boven de lucht hangt. Ok, het komt misschien ook wel omdat ik als kind heel vaak met de vlieger heb gevlogen. Mijn ouders namen me altijd mee naar Tenerife of Gran Canaria. Ze hadden daar een familielid en daarom zijn we vaak naar daar getrokken tijdens te winter. Ik weet nog dat we onze vliegtickets toen gingen boeken in het reiskantoor. Tegenwoordig is dat anders. Je gaat gewoon naar een site zoals cheaptickets.be en daar kies je simpel de locatie waar je heen wil gaan. In ons geval zouden wij Tenerife selecteren. Vervolgens krijg je op Cheaptickets een heleboel vluchten te zien van allerlei verschillende maatschappijen. Ook low cost airlines vind je er terug, zoals een Ryanair. Brussels Airlines en Thomas Cook Airlines, Belgische luchtvaartmaatschappijen, kan je er ook allemaal terugvinden.

Verder heb je ook nog zoekwebsites zoals Billet D'avion pas Cher (http://billetdavion-pas-cher.be/), op dergelijke sites kan je ook alle aanbieders vergelijken en zo de goedkoopste vliegtickets aankopen.

Een ding vraag ik me af. Is het niet gevaarlijk om in de sneeuw te vliegen? Hebben vliegtuigen ook zoals als winterbanden? Ik zocht info op www.winterbanden-prijzen.be, een van de referenties wat winterbanden betreft, maar helaas vond ik daar geen antwoord. Nu, gewoon even verder zoeken via Google en dan vind ik wel de nodige informatie zeker. Niet dat ik er wakker van lig, maar dat vind ik toch maar een vreemde gedachte: een vliegtuig dat wil landen en ondertussen wegglijdt.

0 reacties: