Speciale banden: mijn tips

Speciale banden

Als je van plan bent om deze winter speciale banden aan te schaffen, wacht je daar best niet meer al te lang mee. Eigenlijk mag je nu al winterbanden hebben denk ik, maar dit vraag je best eens na in de garage waar je gaat met je wagen. Maar welke banden koop je nu best aan voor je wagen? Het is sterk aangeraden om zeker en vast rekening te houden met de maximumsnelheid van je wagen, als je de snelheid van je wagen weet kun je heel makkelijk de juiste gepaste banden vinden voor je wagen. De winterbanden moeten namelijk aangepast zijn aan de maximumsnelheid van je eigen wagen. De maximumsnelheid van je wagen staat meestal op de banden van je wagen in de vorm van een soort van code. De code is volgens Europese richtlijnen vastgelegd en moet altijd op de banden staan. Als de code op je banden bewijst dat de maximumsnelheid van je banden lager ligt dan de maximumsnelheid van je wagen moet je verplicht gebruikmaken van een sticker. Op deze sticker staat dan de maximumsnelheid van je banden. De sticker moet nog aan een belangrijke voorwaarde voldoen, namelijk dat de sticker binnen het gezichtsveld van de bestuurder moet geplaatst worden. Hou met deze handige tips zeker en vast goed rekening bij het aankopen van winterbanden.


Mijn Tips

Als je echt wenst te besparen, bekijk dan zeker de mogelijkheden via het internet, in combinatie met de tips die ik hier in deze blogpost heb gegeven. Een filmpje van een heel goede website kan je hier terugvinden. En als ik je alvast kan verklappen welke winterbanden ik heb gekocht? Wel, ik ben dit jaar voor GoodYear Ultragrip 8 gegaan. Meer info op www.goodyear.com of winterbanden-prijzen.be.

0 reacties: